Saturday, 4 July 2009

Osaka Aquarium & stuff

Tulin just pari tuntia sitten Netten synttäreiltä, missä mun piti ottaa paljon valokuvia, mutta sain niitä otetuksi pyöreät nolla kappaletta. :----) No, ei se mitään, koska oli ihan superhauskaa! Meidän kaveriporukka on vaan ihan mahtava.

Nyt ajattelin kumminkin jatkaa tarinointiani siitä nousevan auringon maasta.






Tokana päivänä mentiin Osakan akvaarion lähelle hiipparoimaan. Sieltä sitten löytyi aivan ihana maailmanpyörä ja sinne oli aivan pakko päästä kyytiin. Kertalippu oli minusta aika kallis, melkein tuhat jeniä jos oikein muistan. Mutta näköalat olivat kyllä ihan uskomattomat.


Nähtiin samalla tosi hyvin Osakan maisemia, missä olikin sitten ihmettelemistä. Mulle ja Anelle tulikin siellä ylhäällä vähän paniikki, mä ainakin itse kärsin korkeanpaikan kammosta jos oon jossain tollasen huteran jutun kyydissä tai vaikka parvekkeella missä on ihan jees pudotus. Ihme kyllä en esim. lentokoneissa tai pilvenpiirtäjissä pelkää.

Maailmanpyörän jälkeen mentiinkiin sitten päivän pääkohteeseen eli akvaarioon. Siellä oli monta monta kerrosta erilaisia kaloja ja pingviinejä ym. Poikkesimme sinne sataman kautta ja nähtiin siellä maailman söpöimpiä päiväkotilaisia. ;___;<3 Niitä oli varmaan sata ja eri ryhmillä oli eri väriset hatut.


Ane ottikin niistä salaa kuvan. Ihan helkkarin söpöjä!

Nähtiin samoja päiväkotilaisia vielä akvaariossakin, ne vaan juoksi siellä pitkin käytäviä. *w* ♥ Yleensä vihaan lapsia, mutta musta japanilaiset lapset on vaan jotain liikuttavinta ikinä! Sit vielä ku oltiin kattomassa jotain meduusoja niin kuulin ku ne lapset höpötti jotain "shiitake mitai" ja olin vaa sillee voi luttanat!


Akvaariossa oli ihan törkeän huono valaistus, melkein jokainen kuva meni tärähtämään. :----( Tää oli ihan sisäänkäynniltä, ja siinä alakulmassa voi nähdä Petterinkin ihmettelemässä kaloja. Siellä oli kyllä ihan ihmeellisiä kaloja, niinkuin joku Sun Fish joka näytti ihan HAIN PÄÄLTÄ. XDDD Mä ja Verna vaan katottiin eka sillee, öö, miks tuol ui hain pää. Siellä oli kans iloisia rauskuja.


Ne pingviinit mitä siellä oli oli myös ihania. Tollasia pieniä ja vihaisen näkösiä. : D Mulle tuli vaan happy feet mieleen. Tol samal alueel mis oli tollasii pingviinejä oli kans allas, missä pääsi koskemaan rauskuja! Ne oli yllättävän limasia.

Käytiin akvaarion jälkeen shoppailemassa, ja mä teinkin siellä viereisessä ostarissa ekan vaateostokseni. Se oli sellane ihana valkone pitkä paita, mis oli paljo harmaata tekstii. *w* Sit siin reunassa on ihanat rypytykset. Pitääki muistaa ottaa siitä kuva jossain vaiheessa.

Tavattiin kans siel ostarissa ne yhet jätkät (Arimochi ja kaverit) ja ne oli niin sellasia hassuja teinipoikia. Sit ne heitti jotain paskaa läppää. Yks niist jätkist meni kauemmas puhuu puhelimeen asvaltil ja ne muut oli meil sillee: "HAHA, he is homeless." Sit me oltii vaa sillee ok ja ne sano et se oli joku AMERICAN JOKE. :'''''D Sit ne ei ymmärtäny ollenkaa ku heitin läpäl japaniks et oon raskaana ja ne luuli et oikeesti oon... Ja ne ei meinannu millään uskoo et oltii 16. Sit yhel niist oli Tony Tony Chopper kännykkäkoru ja ku sanoin siit se anto sen korun mulle. :'D Meidän piti nähä nä tyypit uudestaa ku mentii Osakan keskustaa shoppailee mut ne tekiki meille oharit. :'( Nyyhky.

Tajusin muuten just ettei mulla ole enempää Osakasta kuvia. No, mä jatkan tätä selitystä sit vaan Kiotosta ja ku saan joskus Tiina-Kaisalt ja muilt niitten kuvia ni voin tehä lisäyksiä.

2 comments:

  1. Ooh mun nimi on Verna. : ))

    ReplyDelete
  2. beautiful photography!! :D

    ReplyDelete

Feel free to write anything here! I'd really love to hear your opinions and stuff, but remember to behave. ☆*・゜゚・*\(◕ヮ◕)/*・゜゚・*☆