Thursday, 1 November 2012

Täydellistä lakkiaismekkoa etsimässä

Joulukuu lähestyy uhkaavasti, ja se tarkoittaa mulla (toivottavasti) lakkiaisia ja jonkinlaista aloitetta ruveta valmistelemaan juhlia. Haluaisin sen verran tässä avautua mun lukioelämästä, että se on ollut suoraansanottuna täysin paska. Kaikki ne kivat asiat, joiden takia menin lukioon ei koskaan toteutuneetkaan. Odotin innolla sitä, että pääsisin kokonaan uuteen kouluun, saisin kokonaan uuden kaveripiirin jonka kanssa voisin juhlia wanhat ja penkkarit ja kaiken tällaisen, mutta ei. Oon vaihtanu lukiota kaksi kertaa, eli oon ollu kolmessa eri lukiossa. Ensimmäisessä olin vuoden, mutta koulumatka oli pitkä, ja loppujenlopuks musta tuntui, että kukaan ei erityisemmin pitäny musta siellä. Vaihdoin urheilulukioon, jossa mun tokan vuoden uutena opiskelijana oli entistä vaikeampi päästä mukaan porukkaan, vielä kun en edes mikään hirveän liikunnallinen ole. Siellä olin puoli vuotta, kunnes eräs kaverini, joka opiskeli iltalukiossa, ehdotti että vaihtaisin sinne. Joten tässä sitä ollaan, valmistumassa aikuislukiossa, jossa ei todellakaan vietetä mitään penkkareita tai muitakaan hauskuuksia, joiden takia lukiovuodet yleensä jäävät ihmisten mieliin. Aikuislukiossa ei myöskään tule luotua samalla tavalla ihmissuhteita, kuin normilukiossa, joten en oo päässy luomaan jotain mullistavia ystävyyssuhteita. Mun lukioaikani on ollu pelkästään opiskelua. Ei uusia ystäviä, ei niin mitään. Yksi syy jonka vuoksi myöskin halusin lukioon, oli mahdollisuus päästä vaihto-oppilaaksi, mutta sekään ei koskaan käynyt toteen.

Joten tämän rantin jälkeen voitte varmaan edes jotenkin kuvitella, että mulle lakkiaiset ei tule olemaan mikään haikea hetki, vaan pikemminkin huokaus helpotuksesta, että tämäkin on vihdoin ohi. Tästä pääsemmekin itse postauksen pääaiheeseen - mekkoaiheeseen! Ensinnäkin mun on vaikea kuvitella, että vielä näin talvella valmistuvat aikuislukiolaiset olisivat pynttäytyneet lakkiaisiin johonkin törkeisiin pitsisatiiniunelmiin. 

No, mä lähdin tässä pari päivää sitten metsästämään täydellistä mekkoa. Kävin kauppakeskus Myllyssä haravoimassa melkein jokaisen vaatekaupan, joissa yleensäkin asioin, mutta en löytänyt kuin yhden sovitettavakseni, ja sekin näytti yöpaidalta mun päälläni. Joten päätin turvautua ihanaan internettiin ja aasialaisiin verkkokauppoihin. Jostain syystä olin päättänyt, että haluan mekoltani punaisen värin ja pitkät hihat.


Sitten mä törmäsin tähän mekkoon. Varmaan kenellekkään, joka tämän kuvan tässä kirjoituksen yhteydessä näkee, ei tule mieleen ensimmäisenä yo-mekko. Mä kumminkin kävin parin päivän ajan aina välillä tuijottelemassa tota, kuvittelin yo-lakin sen kanssa ja rupesin miettimään peräti, että miltä tulisin näyttämään valokuvissa juuri tämän mekon ja lakin kanssa. Ja mä oikeasti tykästyin tähän mekkoon kovin.

Tosi moni on varmaan nyt sitä mieltä, että "buu liian arkinen mekko ei tollasta voi käyttää lakkiaisissa!!!11". Mitä nyt googlailin muiden ihmisten käyttämiä mekkoja lakkiaisissa, niin ne olivat suurin osin valkoisia, olkaimettomia, satiinisia, ehkä pitsisiä, ehkä musta yksityiskohta. Selasin mm. Nellyssä ja Bubbleroomissa aikani cocktail-mekkoja, mutta ne ei tuntuneet yhtään multa. Ensinnäkin, mä en halua viettää MUN JUHLAPÄIVÄÄ mekossa, joka ei tunnu sopivan yhtään mulle. Toiseksi, nä on vaan LAKKIAISET, ja koska lukio on mun kohdalla ollut mitä ollut, niin mun ei tee mieli käyttää paria sataa euroa johonkin satiiniseen pitsiunelmaan, jota voin sitten käyttää kerran elämässäni juuri niissä lakkiaisissa. Tätä mekkoa voin käyttää tulevaisuudessa muissakin tilaisuuksissa, eikä tarvitse säilyttää kaapeissa mitään liian juhlavaa kertakäyttörättiä.

Joten lopputulos: mun lukioajat on ollut suoraan sanoen ihan perseestä ja paskaa, joten nyt kun mulla on juhlat niin saan pitää siel ihan mitä vaan vaatetta jonka haluan. Voisin vaikka laittaa päälleni jätesäkin, jos siltä tuntuisi, mutta onneksi ei tunnu. Kunhan ton mekon kaveriks laitan hyvät asusteet ja hiukset hienosti, niin eiköhän se tarpeeks juhlavalta näytä. 

End of rant, tästä tais tulla vähän vihaisempi kirjoitus mitä kaavailin! ヽ(´□`。)ノ Millaista mekkoa sinä olet pitänyt lakkiaisissa, tai millaista haluaisit pitää? Pitääkö mekkoa valitessasi mielestäsi vaalia perinteitä, vai onko okei ottaa juuri sellainen puku, josta itse pitää? Tulkaa keskustelemaan kommenttiboksiin, mua kiinnostaa kaikkien mielipiteet tässä mekkoasiassa, koska oon törmänny keskustelupalstoilla tosi räikeisiin mielipiteisiin yo-juhlien perinteistä!

13 comments:

  1. Todellakin, ei kukaan sano, millainen sen mekon pitää olla! Itselläni tärkein kriteeri oli myös mekon mukavuus, mutta aika juhlava se mun sifonkiliehuke lopulta oli. Ei kenenkään tarvitse noudattaa mitään perinteitä OMISSA juhlissaan, jos ei halua. Mun mielestä joulun ylioppilaille ei edes sovi sellaiset valkoiset olkaimettomat unelmat, niistä tulee vaan kesä mieleen... Tuon mekon värit sopivat mun mielestä juhlan ajankohtaan todella hyvin.
    Hauskaa lakkiaispäivää sulle söpössä mekossa!
    t. Jas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jos ite sellasissa sifonkiviritelmissä viihtyy, niin hyvä niin, ja mun mielestä sellaset on todella kauniita jos sopii vartalotyypille jne! Vähän mietityttää, että miten muut meidän koulun joulun ylioppilaat tulee olemaan pukeutuneita, mutta en kyllä usko valkoisia olkaimettomia mekkoja paljon näkyvän jo ihan lämpötilankin takia. :D

      Kiitoksia!

      Delete
  2. Oi musta toi on aivan ihana mekko ja näyttää varmasti söpöltä lakin kanssa! Mulla oli päällä äitini tekemä, hiukan konservatiivisempi malli verrattuna muiden olkaimettomiin (ja helmattomiin) versioihin ja olin tosi tyytyväinen siihen. Oon käyttänyt sitä myöhemminkin, joten ei jäänyt kaappiin roikkumaan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos ja kiva kuulla positiivista palautetta tosta mekostakin! :) Vau vähänkö ihanan kuulosta, että on ollut äidintekemä mekko. Sellaisella vaatekappaleella on varmasti muutenkin aivan erilainen tunnearvo, kuin jostain ketjuliikkeestä ostetulla hepeneellä vois olla.

      Delete
  3. Teet just niinku susta tuntuu parhaalta, niin mäki tein. En edes suostunu, että mulle olis pidetty omia juhlia... Ja siin missä melkeen kaikilla oli lakkiaisissa päällään valkonen ja/tai olkaimeton mekko niin mulla oli tummanliila ja paljon arkisempi (en tiiä jos oot nähny kuvaa?:D) mut se ei haitannu mua yhtään, päinvastoin, en ois voinu tuntee olooni paremmaks! :) You go, girl!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä sain hirveesti yhdellä keskustelupalstalla kuulla kommenttia, että jos ton mekon pukisin lakkiaisiin päälle niin loukkaisin KOKO KOULUA. :--D Että kuulemma vaan mun oma mielipide ei päde tähän. En kyl jaksanu kuunnella, pidin oman pääni.

      En oo nähny sun mekosta kuvaa, mutta toi kuulostaa kyl tosi kauniilta! Ja sehän ois ihan tylsää jos kaikki pukeutuis ihan samalla tavalla. >D

      Delete
  4. tuo on just niin perseestä :--D meidän luokka on täynnä jeesusabsolutisteja ja ehkä 5 tyyppiä yhteensä suostuu edes koskemaan alkoholiin... yritäppä siinä sit suunnitella mitään wanhojenjatkoja tai abiristeilyä koska 'hyi alkoholi'

    toinen vuosi menossa eikä olla pidetty yksiäkään pippaloita josta vois jäädä jotain muisteltavaa...

    ja toi mekkoasiakin on yks joka jaksaa tympiä joka kevät. mustaa, valkoista ja vaaleanpunaista tylli-ihmettä kaikkialla.. itsekin pukisin jonkun mahdollisimman kaavojenvastaisen mekon jos vaan voisin, mut en kehtaa järjestää 1000 vuotta kestävää paskamyrskyä perheen kanssa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ää tosi tylsää, että tuollaisia ihmisiä on sattunut samalle luokalle. :( Toivottavasti siellä sentään jotain kivoja juttuja tapahtuu, lukioajat kumminkin periaatteessa kuuluu niihin villeihin nuoruusvuosiin. :D

      Ai sulla on sellanen perhe. :C Mun vanhemmat onneks piti tuota mun tilaamaan mekkoa tosi nättinä, ja oikein sopivilta lakkiaisiin! Onhan se oma + läheisten mielipide tärkein. En mäkään kyl haluis mitään paskamyrskyä järjestää perheen kanssa, onneks mulla on tosi ymmärtäväinen perhe.

      Delete
  5. Toi ei oo sun mekko, jos joudut perustelemaan miks haluut just ton. Jos se ois oikeesti toi, sun ei tartteis kirjottaa noin pitkiä pätkiä. ''Haluun tän, koska se on juhlava ja kiva'' riittäis jos se on SE mekko :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No, mekko on mun mielestä sitäkin, mutta koska tä on herättäny mun kavereitten kanssa ja keskustelupalstoilla keskustelua, niin halusin perustella asiani muutenkin kunnolla. :D Ja avautua muutenkin blogiin, koska sitähän varten blogit on. Mutta ihan pukemismielessä toi on mun mielestä The One mekko. THE END

      Delete
    2. ''Haluun tän, koska se on juhlava ja kiva'' kuulostaa musta lähinnä tyhjältä varhaisteinin vasta-argumentilta äidilleen vaatekaupassa.

      Se, että perustelee tulevaa ostospäätöstään monin sanoin, kertoo musta siitä, että asiaa ja vaihtoehtoja on harkittu. Näin ollen ei tuu ehkä tehtyä mitään 2 sekunnin mietinnän heräteostosta, jota tullaan käyttämään kerran(jos sitäkään), koska seuraavana päivänä huomaakin et "ei tä ollukkaa nii kiva..." Asiahan on tietty eri jos rahaa on ku roskaa, mutta kovinkaan monella näin ei ole.

      Mutta kaikki tyylillään. Ite tykkään harkita joitain asioita, niin kuin Selma :)

      Delete
  6. Toi on aivan ihana mekko! Erilainen, en usko että tuut törmäämään samanlaiseen kellään :)

    ReplyDelete

Feel free to write anything here! I'd really love to hear your opinions and stuff, but remember to behave. ☆*・゜゚・*\(◕ヮ◕)/*・゜゚・*☆